Obchodné podmienky

Všeobecné ustanovenia

Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim, ktorým je KO a LA Plus s.r.o., so sídlom Železničiarska 68, IČO: 36468070, zapísaná v OR vedenom Okresným súdom v Prešove, DIČ: SK2021517883, prevádzka KO a LA Plus s.r.o., Hlavná 103, 082 12 Kapušany, (ďalej len "predávajúci") a kupujúcim, ktorej predmetom je kúpa a predaj tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.

Uzatváranie kúpnej ceny

 

 Kupujúci: Fyzická alebo právnická osoba, ktorá objedná v internetovom obchode www.akumania.sk tovar alebo službu a uzatvorí s predávajúcim zmluvu na diaľku prostredníctvom prostriedkov komunikácie na diaľku akými sú napr. elektronická pošta, telefón fax, ponukový katalóg a pod.

 

Spotrebiteľ: je podľa  zákona 108/2000 Z.z. fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy nejedná v rámci svojej obchodnej, alebo inej podnikateľskej činnosti a tovar alebo vecné plnenia z poskytnutej služby jej neslúžia na výkon zamestnania, povolania alebo podnikania.

 

Všetky ceny za tovar a služby a všetky poplatky v internetovom obchode sú konečné a uvádzané vrátane DPH. Všetky akcie platia do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom výrobku nie je uvedené inak.

 

Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu kúpnej ceny v prípade zmeny právnych predpisov, zmene menových kurzov, pri výraznom náraste inflácie  a zmene cien od výrobcov alebo dodávateľov tovaru. Kupujúci má v takomto prípade právo od zmluvy odstúpiť.

 

 Informácia o dodacej lehote daného tovaru sa nachádza pri jeho obrázku v položke "Historia objednávky" a znamená: kedy je/bude tovar na sklade.

 

 Ihneď k odberu: Tovar je okamžite dostupný k odberu v kamennej predajni (iba v prípade jej existencie)

 

Skladom: Tovar je možné ihneď expedovať, ale nie je dostupný k okamžitému odberu. Odošleme Vám ho najneskôr nasledujúci pracovný deň, ak obdržíme objednávku do 14.00 hod, odošleme Vám ho v ten istý deň.

 

Na otázku: Informácia je poskytnutá po dotaze zákazníka – doplní sa približný termín dodania (expedície) (s viditeľnou poznámkou, že ide skutočne iba informatívny termín) s vysvetlením, akým spôsobom sa zákazník dozvie presný termín dodania/expedície tovaru.

 

Objednaný tovar, ktorý je momentálne nedostupný, Vám môžeme rezervovať podľa poradia vašej objednávky medzi ostatnými záujemcami. Dostupnosť takého tovaru pravidelne preverujeme a priebežne zákazníka informujeme e-mailom alebo telefonicky.

 

Proces objednávky

 

Objednávku zrealizujete tak, že si prostredníctvom nákupného košíka vyberiete tovar, následne zadáte spôsob doručenia a spôsob platby a odošlete objednávku. Po odoslaní objednávky bude Vaša objednávka spracovaná a na Váš e-mail bude obratom doručené potvrdenie o prijatí objednávky predávajúcim; na uvedenú e-mailovú adresu Vám budú v prípade potreby zasielané všetky ďalšie informácie ohľadom Vašej objednávky.

 

V prípade, že tovar nie je momentálne na sklade, budete o tejto skutočnosti bezodkladne informovaný.

 

Potvrdenie prijatia odoslanej objednávky dodávateľom

 

Každá ukončená objednávka v systéme www.akumania.sk  je mailom odoslané kupujúcemu a predávajúcemu.

 

A to s nasledovnými údajmi:

 

·         Identifikácia dodávateľa

 

·         Identifikácia spotrebiteľa

 

·         Jedinečné identifikačné číslo objednávky (ID)

 

·         Dátum uskutočnenia objednávky

 

·         Názov tovaru, objednané množstvo a výsledná cena

 

·         Spôsob dopravy a platby vybraté spotrebiteľom

 

·         Typ a cena dopravy/doručenia a ďalších účtovaných poplatkov

 

·         Celková cena objednávky ktorú spotrebiteľ zaplatí

 

·         Informácie o dodacej lehote

 

Storno objednávky, odstúpenie od kúpnej zmluvy a vrátenie tovaru

 

Kupujúci má právo stornovať objednávku do doby expedície tovaru, a to prostredníctvom elektronickej pošty alebo telefonicky. Takúto storno objednávku považujeme za zrušenú. Pri zrušení objednávky je potrebné uviesť Vaše meno, e-mail, číslo objednávky a popis objednaného tovaru. V prípade zrušenia objednávky neúčtujeme žiadne penále ani iné poplatky súvisiace so stornom objednávky. Kupujúci, je oprávnený v súlade s ustanoveniami §12 zákona č. 108/2000 Z.z. bez udania dôvodu odstúpiť od zmluvy do 14 pracovných dní odo dňa prevzatia tovaru. Kupujúci má právo v rámci tejto lehoty po prevzatí tovar rozbaliť a odskúšať odborným spôsobom, ako je obvyklé pri nákupe v klasickom „kamennom“ obchode. Predávajúci vráti kupujúcemu už zaplatenú kúpnu cenu za tovar, alebo jej časť v lehote 7 kalendárnych dní bezhotovostným prevodom na bankový účet určený kupujúcim, pokiaľ sa spolu nedohodnú inak. Cena za poštovne a balné sa kupujúcemu neprepláca nakoľko by tým vznikla predávajúcemu škoda.  Odskúšať však neznamená začať tovar používať a po niekoľkých dňoch vrátiť predávajúcemu. Ustanovenia v tejto časti výslovne neplatia pre právnické osoby a pre fyzické osoby–podnikateľov ako aj fyzické osoby–nepodnikateľov nespĺňajúcich vymedzenie v zákone č. 108/2000 Z. z.

 

 Kupujúci musí zároveň príslušný tovar odoslať predávajúcemu na adresu KO a LA Plus s.r.o., Hlavná 103, 082 12 Kapušany pri Prešove

 

 Tovar prosím zasielajte späť:

 

-       v pôvodnom nepoškodenom obale,

 

-       nepoužívaný,

 

-       nepoškodený,

 

-       kompletný (vrátane používateľskej príručky a pod.)

 

-       spolu s dokladom o kúpe

 

Primeraná starostlivosť o tovar musí byť zachovaná. Neposielajte tovar na dobierku, takto zaslaný tovar nepreberáme. Odporúčame Vám tovar poistiť.

 

V súlade s § 12 ods. 5 vyššie uvedeného zákona kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom sú:

 

a)    poskytovanie služby, ak sa služba začala plniť so súhlasom kupujúceho pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy,

 

b)    predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek kupujúceho alebo tovaru určeného osobitne pre jedného kupujúceho, alebo tovaru, ktorý vzhľadom na jeho vlastnosti nemožno vrátiť;

 

c)     predaj audiovizuálneho diela, zvukového záznamu alebo zvukovo-obrazového záznamu umeleckého výkonu alebo multimediálneho diela ktoré spotrebiteľ rozbalil, resp. počítačového programu ak prebehla jeho inštalácia

 

Vzhľadom k tomu, že v prípade odstúpenia sa zmluva od začiatku ruší, vráti alebo nahradí predávajúci kupujúcemu a kupujúci predávajúcemu všetky vzájomné prijaté plnenia. V prípade, že kupujúci odstúpi od zmluvy a doručí predávajúcemu tovar, ktorý je používaný, poškodený alebo neúplný, vráti  predávajúci kupujúcemu už zaplatenú kúpnu cenu za tovar uvedenú v záväznom akceptovaní objednávky alebo jej časť zníženú v súlade s ust. § 457 Občianskeho zákonníka o hodnotou jeho opotrebenia vo výške 1% z celkovej ceny tovaru za každý deň používania tovaru a o hodnotu opravy a uvedenia tovaru do pôvodného stavu. Kúpna cena alebo jej časť bude kupujúcemu vrátená v zákonnej lehote 15 kalendárnych dní bezhotovostným prevodom na bankový účet určený kupujúcim, pokiaľ sa spolu s predávajúcim nedohodnú inak.

 

 Spotrebiteľ uplatňuje svoje právo odstúpiť od zmluvy výhradne písomne, a to prostredníctvom doporučenej pošty zaslanej na adresu sídla predávajúceho uvedenú v záhlaví týchto základných obchodných podmienok, e-mailom na adrese predaj@akumania.sk  alebo iným spôsobom ne vzbudzujúcim pochybnosti, že došlo k odstúpeniu od zmluvy.

 

Storno objednávky zo strany predávajúceho.

 

 Predávajúci má právo stornovať objednávku, ak z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti tovaru ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať nie je schopný dodať tovar kupujúcemu v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená v internetovom obchode, pokiaľ sa s kupujúcim nedohodne na náhradnom plnení. Predávajúci má tiež právo stornovať objednávku v prípade ak údaje uvedené v objednávke nezodpovedajú skutočnosti. O stornovaní objednávky bude kupujúci informovaný telefonicky alebo e-mailom a v prípade úhrady kúpnej ceny alebo jej časti mu budú finančné prostriedky vrátené do 7 dní na ním určený bankový účet, pokiaľ sa s predávajúcim nedohodne inak.

 

Nadobudnutie vlastníctva

 

Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru a úplným zaplatením celej kúpnej ceny za tovar.

 

Práva a povinnosti predávajúceho

 

  Predávajúci je povinný:

 

·         dodať na základe objednávky potvrdenej predávajúcim kupujúcemu tovar v dohodnutom množstve, kvalite a termíne a zabaliť ho alebo vybaviť na prepravu spôsobom potrebným na jeho uchovanie a ochranu,

 

·         zabezpečiť, aby dodaný tovar spĺňal platné právne predpisy SR

 

·         odovzdať kupujúcemu najneskôr spolu s tovarom v písomnej alebo elektronickej podobe všetky doklady potrebné na prevzatie a užívanie tovaru a ďalšie doklady predpísané platnými právnymi predpismi (návody v slovenskom jazyku, záručný list, dodací list, daňový doklad).

 

Predávajúci má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny od kupujúceho za dodaný tovar.

 

Predávajúci má právo stornovať objednávku, ak z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti tovaru nie je schopný dodať tovar kupujúcemu v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená v internetovom obchode, pokiaľ sa so zákazníkom nedohodne na náhradnom plnení. O stornovaní objednávky bude zákazník informovaný telefonicky alebo e-mailom a v prípade úhrady kúpnej ceny alebo jej časti mu budú finančné prostriedky vrátené v lehote 15 dní na ním určený účet, pokiaľ sa s predávajúcim nedohodne inak.

 

Práva a povinnosti kupujúceho

 

Kupujúci je povinný:

 

·         prevziať zakúpený alebo objednaný tovar,

 

·         zaplatiť predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote splatnosti vrátane nákladov na doručenie tovaru,

 

·         nepoškodzovať dobré obchodné meno predávajúceho,

 

·         potvrdiť v dodacom liste prevzatie tovaru svojím podpisom alebo podpisom ním poverenej osoby

 

Kupujúci má právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite, termíne a mieste dohodnutom zmluvnými stranami v záväznom akceptovaní objednávky.

 

Záverečné ustanovenia

 

Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto všeobecných obchodných podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny v týchto všeobecných obchodných podmienkach je splnená umiestnením na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho. V prípade, ak je kúpna zmluva uzatvorená v písomnej forme, akákoľvek jej zmena musí mať písomnú formu. V prípade pochybností sa zmluvné strany dohodli, že za dobu používania sa považuje doba od doručenia tovaru kupujúcemu (vrátane dňa doručenia) týchto všeobecných obchodných podmienok do dňa vrátenia tovaru predávajúcemu resp. odovzdaním tovaru kuriérovi za účelom jeho prepravy predávajúcemu. Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude uskutočňovaná najmä vo forme e-mailových správ resp. prostredníctvom listových zásielok. Na vzťahy neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami sa vzťahujú príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka, Zákona, zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z.z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z.z. v znení neskorších predpisov a Zákona o ochrane spotrebiteľa pri zásielkovom predaji.  Na vzťahy neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami, ktoré vznikli medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorým je obchodná spoločnosť alebo fyzická osoba – podnikateľ, sa vzťahujú príslušné ustanovenia Obchodného zákonníka.

 

Záručné podmienky

 

 Záručné podmienky sa riadia ustanoveniami Občianskeho zákonníka č. 40/1964 Zb. v platnom znení. Záručná doba je 24 mesiacov pokiaľ nie je pri konkrétnom tovare uvedené inak a začína plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim. Doklad o prevzatí tovaru (zaplatení) si preto dôkladne uschovajte.

 

Záručná doba sa predlžuje o dobu, po ktorú kupujúci nemohol používať tovar z dôvodu záručnej opravy tovaru. V prípade výmeny tovaru za nový tovar dostane kupujúci doklad, na ktorom bude uvedený vymenený tovar, a prípadné ďalšie reklamácie sa uplatňujú na základe pôvodného dodacieho listu a tohto reklamačného protokolu. V prípade výmeny tovaru za nový tovar začína bežať záručná doba na nový tovar nanovo od jeho prevzatia. 

Záručná doba všetkým osobám, používajúcim výrobok pre účely podnikania s týmto výrobkom nie je stanovená Občianskym zákonníkom a stanovuje ju konkrétny dovozca či výrobca.

 

Záručný servis zabezpečuje prevádzkovateľ internetového obchodu. Informácie o servisných miestach pre záručný a pozáručný servis sú uvedené na zadnej strane záručného listu, resp. Vám v prípade potreby poskytneme na požiadanie telefonicky alebo prostredníctvom e-mailu.

 

Ochrana osobných údajov

Na základe zákona 122/2013 § 34 ods. 1 o ochrane osobných údajov z 30. apríla 2013 náš Informačný systém používaný v na webovej stránke  www.akumania.sk   podlieha registračnej povinnosti.

  Prevádzkovateľom internetového obchodu www.akumania.sk  (ďalej len "Obchod") je KO a LA Plus s.r.o., Železničiarska 68,  080 01 Prešov, IČO: 36468070, IČ DPH: SK2021517883. My v www.akumania.sk chránime Vaše súkromie. Aby sme Vám mohli poskytnúť všetky služby, potrebujeme o Vás vedieť základné informácie. Niektoré z nich majú povahu osobných údajov v zmysle Zákona č. 428/2002 Z.z. o ochrane osobných údajov v informačných systémoch. My sa týmto zákonom pri používaní Vašich údajov riadime.

Pred nakupovaním v obchode je potrebné zaregistrovať sa. Pri registrácii a nakupovaní je potrebné poskytnúť nasledovné informácie o Vás:

 

  • meno a priezvisko, presná adresa vrátane krajiny (resp. adresa, ktorá ma byť uvedená na faktúre)
  • Vaša e-mailová adresa (slúži na Vašu identifikáciu v systéme a na komunikáciu s Vami)
  • voliteľne ďalšie adresy (ak si želáte doručiť zásielku na inú adresu ako je fakturačná)
  • voliteľne telefónne číslo (pre rýchlejší kontakt s Vami)
  • ak nakupujete ako firma / živnostník, naviac: obchodný názov, IČO a IČ DPH (pre vystavenie faktúry a správne zaúčtovanie)

 

Tieto údaje sú uchovávané v chránenej databáze na našom serveri, aby ste ich nemuseli nanovo zapisovať pri každej návšteve. Tieto údaje sú taktiež nutné pre náš účtovný a fakturačný systém. Svoje údaje a ďalšie nastavenia môžete kedykoľvek zmeniť prostredníctvom e-mailu alebo po prihlásení do sekcie „Môj účet“. V prípade, že si želáte zrušiť svoju registráciu, požiadajte nás o to e-mailom. Vaše konto bude vymazané.

 

V našom obchode nezadávate žiadne informácie, ktoré by sa priamo týkali práce s peniazmi na Vašich účtoch. Všetky v súčasnosti ponúkané formy elektronického bankovníctva (platenia za tovar cez internet) sú realizované priamo na stránkach Vašej banky, ktorá nám poskytne jedine informáciu o úspešnosti či neúspešnosti platby a Vaše meno, prípadne číslo účtu (aby sme vedeli platbu identifikovať a v prípade potreby vrátiť). V žiadnom prípade sa nedozvieme žiadne ďalšie informácie, ako Vaše prihlasovacie údaje alebo zostatok na Vašom účte.

Počas Vašej návštevy sú na našom serveri uchovávané dočasné informácie, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie obchodu (napr. čo ste vložili do nákupného košíka, kedy ste na stránku prišli, odkiaľ ste na stránku prišli).

Kedykoľvek po prihlásení sa na stránke www.akumania.sk, si môžete svoje osobné údaje skontrolovať a v prípade potreby zmeniť v časti upraviť informácie.

Vaše osobné údaje nezverejňujeme, nesprístupňujeme, neposkytujeme žiadnym iným subjektom, s výnimkou organizácií, s ktorými je spolupráca nevyhnutná pre správne vybavenie Vašej objednávky. Sú to najmä doručovateľské služby (adresa na dodanie a telefónny kontakt pre doručenie kuriérskou službou). Tieto údaje sú však vždy poskytnuté jednorazovo pre vybavenie Vašej konkrétnej objednávky. Databázu osobných údajov chránime pred ich poškodením, zničením, stratou a zneužitím.

Odoslaním objednávky kupujúci udeľuje predávajúcemu v súlade so zákonom č. 428/2002 Z.z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov súhlas so spracúvaním svojich osobných údajov uvedených v objednávke za účelom vybavenia objednávky a dodania tovaru, a to na dobu nevyhnutnú na plnenie zmluvy predávajúcim. Poskytnutie osobných údajov kupujúcim je dobrovoľné. Kupujúci má právo svoj súhlas odvolať, a to písomnou formou na adresu sídla predávajúceho. Súhlas zanikne v lehote 1 mesiaca od doručenia odvolania súhlasu kupujúcim predávajúcemu a údaje budú následne vymazané. Kupujúci má ďalej práva podľa § 20 zákona č. 428/2002 Z.z., v znení neskorších predpisov, t.j. predovšetkým právo na informácie o stave spracúvania svojich osobných údajov, právo na odpis osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania, právo na opravu nesprávnych alebo neaktuálnych osobných údajov v priebehu spracúvania, právo na likvidáciu osobných údajov, ak bol splnený účel ich spracúvania, právo na základe bezplatnej písomnej žiadosti namietať voči využívaniu svojich osobných údajov na marketingové účely.

Prevádzkovateľ môže tretím stranám alebo verejnosti poskytnúť súhrnné štatistické informácie o zákazníkoch, návštevnosti, obrate a ďalšie údaje, avšak na základe nich nie je možné nijakým spôsobom identifikovať jednotlivých zákazníkov.

 

Vrátenie tovaru do 14 dni

Ako môžem vrátiť zakúpený tovar?

Ak nie si na 100% spokojný so zakúpeným tovarom, nepoužitý tovar môžeš vráťiť do 14 dní bez udania dôvodu a peniaze za tovar vrátime v plnej výške späť. Vrátenie tovaru podlieha obchodným a reklamačným podmienkam. Tovar je nutné vrátiť nepoužitý, v pôvodnom stave, v pôvodnom obale, s kompletným priloženým príslušenstvom, ak bol k nemu dodaný, a dokladom u kúpe (registračným blokom-Faktúrou).

Formulár na odstúpenie od zmluvy nájdete tu: http://www.uspesne-podnikanie.sk/formular-na-odstupenie-od-zmluvy#formular-na-stiahnutie

Pošli nám ho  v pevnom obale, aby sa pri doručení nepoškodil, na adresu:
 

KO a LA Plus s.r.o.,
Hlavna 103
082012 Kapusany
Slovenská republika

 

Zásielky nám prosíme neposielajte na dobierku. Reklamácie, výmeny aj vrátenie tovaru môžme riešiť až po prijatí tovaru a riadnom začatí reklamačného konania.

Tovar bude po prijatí skontrolovaný a peniaze budú vrátené bankovým prevodom na účet..

 

Platforma riešenia sporov online

Kupujúci - spotrebitelia sú oprávnení použiť platformu riešenia sporov online (ďalej len ako „RSO“) na riešenie svojich sporov, v jazyku, ktorí si zvolia. Kupujúci - spotrebiteľ môže na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu RSO, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/ . Kupujúci - spotrebiteľ  pri predkladaní podania platforme RSO vyplní elektronický formulár sťažnosti. Informácie, ktoré predloží, musia byť dostatočné na určenie príslušného subjektu alternatívneho riešenia sporov online. Kupujúci - spotrebiteľ  môže priložiť dokumenty na podporu svojej sťažnosti.

Naša spoločnosť ponúka široké spektrum služieb a tovarov z oblasti auto-moto a to profesionálny autoservis a pneuservis v Kapušanoch, v ktorom sa venujeme aj autoelektrikárskym prácam, diagnostiky všetkých typov vozidiel, taktiež zrealizujeme plnenie a čistenie klimatizácií, nastavenie geometrie Vášho vozidla, prevedieme prípravu vozidla na vykonanie STK a EK a mnoho iného.

Ak si neviete pomôcť s výberom autobatérie, radi Vám pomôžeme na telefónnom čísle 0949 387 601

Tovar skladom

Takmer každý produkt v našom e-shope je okamžite dostupný na sklade.

Záruka 2 roky

Záruka po dobu 24 mesiacov na všetky typy autobatérií.

Do 24 hodín u vás

Tovar doručený prostredníctvom kuriéra Toptrans do 24 hodín cez pracovný týždeň od potvrdenia objednávky.